Pierwszy trening na siłowni na co zwrócić uwagę? Sprawdź!
Pierwszy trening na siłowni

Pierwszy trening na siłowni

Przed Tobą pierwszy trening na siłowni? Jeśli nie wiesz, jak się do niego przygotować, co ze sobą zabrać i jakie ćwiczenia wykonywać – koniecznie przeczytaj ten wpis. Podajemy przydatne wskazówki dla osób stawiających pierwsze kroki na siłowni.

Jak przygotować się na pierwszy trening na siłowni?

Pierwszy trening na siłowni budzi zwykle wiele obaw – zwłaszcza wśród osób, które do tej pory nie miały zbyt wiele wspólnego z aktywnością fizyczną. I jest to zupełnie naturalna rzecz! Nowe sytuacje i doświadczenia zawsze stanowią pewnego rodzaju źródło niepewności. Warto jednak spojrzeć na nie nieco inaczej – to właśnie one prowadzą do naszego rozwoju. Odpowiednie przygotowanie może jednak zdecydowanie ułatwić początki na siłowni. I mowa tu nie tylko o wygodnym stroju!

Jeszcze przed pierwszym treningiem na siłowni zastanów się, do czego dążysz w pracy nad sylwetką. Jasno sprecyzuj swój cel. Pamiętaj, by był on realny do osiągniecia. Zrzucanie kilogramów, budowa masy mięśniowej, poprawa siły czy wydolności – wszystko to jest procesem, który wymaga czasu. Nawet ci, którzy, zdawałoby się, „urodzili się” na siłowni, musieli wykazać się cierpliwością! Aby praca nad ciałem szła możliwie jak najbardziej efektywnie, ważny jest także odpowiedni plan treningowy. Rozpiska ćwiczeń powinna uwzględniać oczywiście Twój cel, jak również poziom zaawansowania treningowego i stan zdrowia.

Pierwszy trening na siłowni – od czego zacząć?

Co robić na pierwszym treningu na siłowni w Katowicach? Niezależnie od wybranego celu, ćwiczeń czy stopnia zaawansowania, podstawa to rozgrzewka. Absolutnie nie wolno jej pomijać – to ona przygotuje organizm do wzmożonego wysiłku i pozwala zminimalizować ryzyko kontuzji. Dobra rozgrzewka powinna składać się z ćwiczeń statycznych i dynamicznych ogólnego rozruchu oraz lekkich ćwiczeń rozciągających.

Aby odpowiednio zaktywizować mięśnie do pracy, warto też poświęcić chwilę na wykonanie serii rozgrzewkowej z małym obciążeniem przed bardziej wymagającymi ćwiczeniami – np. martwym ciągiem, przysiadami czy hip thrustami. Natomiast, co do samych ćwiczeń, dobrym pomysłem na początek na siłowni, może być Full Body Workout, czyli trening angażujący całe ciało.

Początki na siłowni – o czym pamiętać?

Podejmując się pierwszych treningów na siłowni, warto mierzyć siły na zamiary. Ćwiczenia powinny być dla ciała wyzwaniem i bodźcem do zmian. Nie mogą one być jednak aż nadto obciążające – w przeciwnym razie szybko doprowadzą i do przetrenowania, i psychicznego zmęczenia, co skutecznie zniechęci do jakichkolwiek ćwiczeń. Co więcej, wszystko to może skutecznie osłabić progres, a nawet doprowadzić do kontuzji.

Jak zatem podejść do pierwszych treningów na siłowni? Przede wszystkim – na luzie, bez narzucania sobie ostrego reżimu treningowego. Znacznie lepsze efekty od czasowych zrywów i ćwiczeń o bardzo wysokiej intensywności, przyniosą systematyczność i stopniowe podnoszenie poprzeczki. Należy pamiętać, że kluczowe jest prawidłowe wykonywanie ćwiczeń. W czasie kilku pierwszych treningów na siłowni warto więc skupić się przede wszystkim nie na jak największym ciężarze, a opanowaniu właściwych ruchów, postawy i pracy pożądanej partii mięśni – tak, aby inne grupy nie przejmowały ich pracy.

Nie wiesz, jak zabrać się za pierwsze treningi na siłowni? Skorzystaj z pomocy trenera personalnego z Katowic! Specjaliści od treningów siłowych czekają na Ciebie także na Gym For You.