Trening z kettlebell dla kobiet – ćwiczenia i efekty. Sprawdź!
Trening z kettlebell dla kobiet

Trening z kettlebell dla kobiet

Kettlebell dla kobiet może być doskonałym narzędziem treningowym. Niezależnie czy mowa o masie, czy redukcji! Rozważasz włączenie ćwiczeń z odważnikiem do swojego planu? W takim razie ten wpis jest dla Ciebie! Poznaj polecane ćwiczenia kettlebell dla pań i przekonaj się, jakie efekty mogą przynieść!

Ćwiczenia kettlebell dla pań – dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy włączyć ćwiczenia z kettlebell do swojego treningu? I słusznie! Ciężary nie są już domeną mężczyzn – trening z nimi jest dziś w coraz większym stopniu normalną potrzebą każdej z nas. Nie ma zresztą powodów do obaw – przy odpowiednio rozpisanym planie i poprawnej technice utrata kobiecej sylwetki z pewnością Ci nie grozi. Budowa masy mięśniowej to proces wymagający czasu, zwłaszcza w przypadku pań. Ponadto, z racji innej gospodarki hormonalnej, nie ma możliwości, abyś stała się karykaturalnie „napakowana”.

Co więcej – ćwiczenia kettlebell dla pań to jeden z lepszych sposobów na uzyskanie szczupłej, apetycznie umięśnionej sylwetki, a zarazem zwiększenie siły, poprawę kondycji i wytrzymałości. A wszystko to bez pozbawiania trenujących kobiecych atrybutów. Nie można też pominąć psychologicznych korzyści, którymi są większa pewność siebie, wyższe poczucie wartości, dodatkowe pokłady energii do działania i zadowolenie z wizualnych efektów regularnych treningów.

Jakie efekty daje trening z kettlebell dla kobiet?

Ćwiczenia z kettlebell dla kobiet, podobnie jak w przypadku mężczyzn, mogą przynieść wielokierunkowe korzyści. Zasadniczym wyróżnikiem treningu z odważnikami jest wykonywanie ćwiczeń w sposób eksplozywny. Oznacza to, że kształtujemy w nich nie tylko masę mięśniową, ale również koordynację ruchową, zręczność, dynamikę i siłę chwytu, a także gibkość, mobilność oraz ruchomość stawową.

Jakie efekty daje trening z kettlebell dla kobiet? Przy odpowiednio dobranych ćwiczeniach i poprawnej technice, wzmocnisz najbardziej wymagające dla kobiet partie mięśniowe – pośladki, nogi, brzuch. Regularne treningi pozwolą Ci także na:

  • wypracowanie siły funkcjonalnej,
  • uzyskanie wszechstronna sprawność fizyczna,
  • poprawę wytrzymałości, wydolności i dynamiki,
  • poprawę elastyczności i stabilności,
  • redukcję tkanki tłuszczowej,
  • siłowe przygotowanie dla innych dyscyplin sportowych.

 

Jakie ćwiczenia z kettlebell dla pań?

Kettlebell to wyjątkowo uniwersalny sprzęt. Ćwiczenia z jego wykorzystaniem mogą stać się zarówno bazą całego treningu, jak i atrakcyjnym jego urozmaiceniem. To świetny sposób na przełamanie rutyny, a zarazem dostarczenie bodźca, który zmusi do pracy różne partie mięśniowe Twojego ciała. Jakie ćwiczenia z kettlebell dla pań warte są szczególnej uwagi?

Mięśnie CORE aktywują różne ćwiczenia z kettlebell, wzmacniając tym samym mięśnie brzucha. Podczas TURECKIEGO WSTAWANIA (TGU), angażujesz praktycznie całe ciało, a mięśnie Twojego brzucha pracują w pełni i w różnych płaszczyznach, stając się niemal kuloodporne.

Nieodłącznym elementem treningu z kettlebell dla kobiet powinny być z pewnością SWING, SQUAT, DL – zbudują pośladki ze stali, a ponadto rewelacyjne wzmocnią mięśnie grzbietu. MILITARY PRESS to doskonałe ćwiczenie z kettlebell na niezniszczalne i pięknie zarysowane barki. Jeśli z kolei chcesz spalić tłuszcz, zbudować moc całego ciała i silny oraz poprawić kondycję, włącz koniecznie do treningu z kettlem ćwiczenia CLEAN oraz SNATCH.

Kettlebell dla pań ile kg na początek?

Jaki kettlebell na początek dla kobiety? Przede wszystkim taki, który będzie odpowiednio dopasowany pod względem wagi do osoby trenującej. Pozwoli to uniknąć przetrenowania, a przede wszystkim umożliwi poprawne wykonywanie ćwiczeń – z dbałością o należytą technikę, bez nadwyrężania mięśni.

Do wykonywania ćwiczeń kettlebell dla pań zwykle dobrze sprawdza się na początek odważnik o wadze w przedziale 4 – 12 kg. Warto zacząć od niższego pułapu, a kiedy już technika zostanie opanowana, a trening nie będzie stanowił wyzwania, można stopniowo zwiększać obciążenie, aby stymulować mięśnie do pracy.

Siłownia Katowice Gym For You zapewnia kompleksowe wyposażenie – także w strefie wolnych ciężarów. Z łatwością dobierzesz u nas właściwe kettle dla siebie – odpowiednie i na początek, i do kolejnych treningów, aby progresować optymalnie z ciężarem. Ćwiczenia z kettlebell dla pań mogą stać się świetną formą aktywności na drodze ku wymarzonej sylwetce. Każda kobieta powinna spróbować treningu z kulowymi odważnikami – dzięki aktywizacji do pracy całego ciała, na efekty nie trzeba długo czekać. Chcesz spróbować treningu z kettlebell? Zapraszamy na nasze zajęcia fitness Katowice!